W poniższym poradniku postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości związane z zakupem biletu przez Internet oraz pokażemy krok po kroku jak korzystać z naszego serwisu:


SKORZYSTAJ Z WYSZUKIWARKI ABY WYSZUKAĆ POŁĄCZENIE:

Na stronie ZDO.pl  w wyszukiwarce połączeń, na początek określ wyszukiwanie po przystankach lub miejscowościach wpisz (skąd i dokąd). Wybór zatwierdzamy przyciskiem ROZWŃ

instrukcja zakupu biletów autobusowych

WYBÓR POŁĄCZENIA:

Wybierz z rozwijanej listy punkt początkowy, oraz punkt docelowy na jaki chcesz znaleźć połączenia. Zaznacz datę wyjazdu oraz liczbę biletów, które chcesz kupić.

UWAGA:
Aby wyszukać i zakupić bilety w dwie strony - bilety wyjazdowe oraz powrotne należy zaznaczyć również datę powrotu. Konieczne aby skorzystać z promocji "Tanie powroty"
Promocja uzalezniona jest od przewoźnika.




Wybór połączenia z dostępnej listy

Po wyszukaniu (jeżeli pomiędzy wybranymi punktami są dostępne kursy) - pojawi się lista połączeń. Przy każdym kursie znajdziesz informacje na temat: przewoźnika realizującego kurs, godziny i daty odjazdu oraz przyjazdu, czasu przejazdu, ceny. Klikając w przycisk zobacz szczegóły kursu można poznać szczegółowe informacje na temat kursu: listę przystanków, cennik biletów.

instrukcja zakupu biletów promocyjnych PKS POLONUS



Wybór ulg handlowych, ustawowych lub promocji i wyboru miejsca

W tym miejscu z rozwijanej listy możesz wybrać rodzaj biletu - bilet z ulgą handlową bądź ustawową. Jeżeli przystanek wyjazdowy jest przystankiem początkowym -  pojawi się etykieta "ręczny wybór miejsc w autobusie" (uzalezniony wóbór miejsc jest od przewożnika).Kliknij w wybrane miejsce, którym chcesz podróżować (jeżeli kupujesz kilka biletów wybierz kilka numerów miejsc) Po dokonaniu wszystkich czynności przejdź dalej do następnego kroku.




Podanie danych kupującego oraz danych do Faktury VAT

Jeżeli kupujesz anonimowo wypełnij wszystkie rubryki. Podaj imię oraz nazwisko, adres e-mail na jaki dostaniesz kupione bilety oraz obowiązkowy numer telefonu.
Numer telefonu jest nam potrzebny aby skontaktować się z pasażerem w razie nieprzewidzianych i wyjątkowych sytuacji.

Jeżeli chcesz otrzymać oprócz biletów PDF również bilet w formie SMS wciśnij przycisk TAK.

Po wypełnieniu danych potrzebnych do zakupu poniżej znajduje się formularz danych do faktury VAT. Domyślnie faktura generuje na osobę prywatną na imię i nazwisko wpisane do zakupu. Jeżeli chcesz fakturę na pełne dane lub na firmę zaznacz odpowiedni wybór i wypełnij cały formularz.
 

produkty dodatkowe do biletu


Podsumowanie zamówienia

W tym kroku znajduje się podsumowanie zamówienia. Widoczny jest adres e-mail na jaki zostanie dostarczony bilet oraz numer telefonu (jeżeli wybrałeś, że chcesz otrzymać bilet w formie SMS.
Jeżeli wszystko się zgadza kliknij Przejdź do płatności zostaniesz przekierowany do szyfrowanych płatności systemu PayU.


jak podczas zakupu biletu wybrać miejsca w autokarze?

Płatność za pośrednictwem PayU

Na szyfrowanej stronie PayU wybierz bank za pośrednictwem, którego chcesz dokonać bezpiecznej płatności lub wybierz płatność kartą.
Po przeprowadzonej transakcji powrócisz do naszej strony ze statusem transakcji.

dane kupującego bilety oraz faktura VAT za bilety

Potwierdzenie Realizacji zamówienia

Po pozytywnym dokonaniu płatności w Twoim banku, otrzymasz potwierdzenie realizacji Twojego zamówienia (widoczne na obrazku poniżej). Jak tylko otrzymamy potwierdzenie zapłaty od operatora płatności PayU, otrzymasz od nas link na adres email do pobrania biletu/biletów oraz faktur.



Pobranie biletu kupionego anonimowo

1. Po prawidłowej płatności dostaniesz od nas wiadomości e-mail z linkiem, pod którym można pobrać bilety. Kliknij w link. Zostaniesz przeniesiony na specjalną podstronę do pobierania biletu.
2. W celu weryfikacji wpisz adres e-mail jaki był podany w zamówieniu.


 
 

Po poprawnej weryfikacji pokaże się podstrona, z której będzie można pobrać bilety (klikając w ich numery), pobrać faktury PDF (wszystkie dokumenty księgowe będą znajdowały się w jednym pliku), a także w przypadku konieczności zmienić dane na wystawionej fakturze



Pobranie biletu kupionego poprzez zarejestrowane konto użytkownika:

Kupując bilet będąc zalogowanym użytkownikiem, który posiada u nas konto wszystkie operacje są dużo prostsze oraz łatwiejsze. Dotyczy to również pobierania biletów.
Zaloguj się na własne konto i odnajdź zamówienie, z którego chcesz pobrać bilety:



Po kliknięciu w zamówienie pokaże się okienko ze szczegółami zamówienia - w dolnej części ekranu znajduje się przycisk pobierz bilet - po kliknięciu rozpocznie się pobieranie biletu.



W szczegółach zamówienia obok przycisku pobierz bilet znajduje się rozwijana po kliknięciu lista gdzie będą dostępne czynności jakie można wykonać na danym bilecie. Jedną z nich jest możliwość zwrotu biletu.Możecie również pobrać faktrę VAT jak również ja edytować.
 

Cookies:
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Informacja o Twoich danych:
Drogi Użytkowniku,
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej "POLONUS" w Warszawie spółka akcyjna Aleje Jerozolimskie 144, 02-305 Warszawa, NIP: 525-000-01-27 (dalej: My, Spółka lub PKS POLONUS). Jesteśmy właścicielem Hostelu „Zachodni”, Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia oraz Przewoźnikiem wykonującym krajowe i międzynarodowe przewozy autobusowe. Pozyskaliśmy Twoje dane osobowe od Ciebie, podczas korzystania przez Ciebie z usług PKS POLONUS wymienionych powyżej.

Co to są dane osobowe oraz jakie dane przetwarzamy?
Dane osobowe to każda informacja dotyczącą osoby fizycznej pozwalającą na określenie w sposób pośredni lub bezpośredni tożsamość tej osoby. Dane te są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów sprzedażowych w tym zapisywanych w plikach cookies oraz w podpisanych umowach . Przetwarzanie danych osobowych to operacje wykonywane na danych osobowych, a zwłaszcza zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych. Przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres email, adres IP, numer telefonu oraz dane osobowe uprawniające do korzystania z ulg handlowych i ustawowych.

Dlaczego pozyskujemy i przetwarzamy dane?
Twoje dane osobowe zostały pozyskane w związku z zawarciem umowy/lub wypełnionym formularzem/ jak i w trakcie wykonania umowy, będą przetwarzane w następujących celach:

  • realizacji usług przewozowych i hostelowych
  • prowadzenia działań marketingowych, na których przetwarzanie mamy Twoją zgodę
  • zmian, zwrotów i operacji dodatkowych dotyczących zakupionych biletów
  • procesów reklamacji usług

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. PKS POLONUS przetwarza Twoje dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. b), c) lub f) w celu umożliwienia nam realizacji umowy, którą z nami Zawarłeś lub do realizacji czynności, które nam Zleciłeś przed zawarciem Umowy, w szczególności:

  • umożliwienia nam weryfikacji, że nabyłeś bilet na przewóz realizowany przez nas lub zarezerwowałeś u nas miejsce noclegowe;
  • umożliwienia nam weryfikacji, że przysługują Ci ulgi na których opiera się wybrana przez Ciebie opcja zakupu biletu;
  • umożliwienia nam poinformowania Cię o opóźnieniach oraz zdarzeniach dotyczących przewozu;
  • umożliwienia nam wystawienia Tobie dokumentów księgowych;
  • umożliwienia nam rozpoznania Twojej reklamacji na świadczone przez nas usługi.

Dodatkowo podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora np. takich jak udzielenie odpowiedzi na Twoje pisma i wnioski.

W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Twoich danych osobowych, masz prawo wniesienia skargi na przetwarzanie danych do organu nadzorczego. Okres przetwarzania Twoich danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane jednakże zapewniamy Cię, że nie przetwarzamy Twoich danych przez okres dłuższy niż jest to potrzebne do realizacji celów przetwarzania.

Komu możemy przekazać dane?
Twoje dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w związku ze zleconymi przez nas usługami, do Przewoźników, którzy będą realizować usługi przewozowe oraz podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby podmioty z nami współpracujące w sposób rzetelny i zgodny z prawem chroniły Twoje dane osobowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Jakie Masz prawa w stosunku do swoich danych?
Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Jeśli oparliśmy przetwarzanie danych osobowych o Twoją zgodę - Masz także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Korzystasz z usług, obowiązuje do jej odwołania. Udzielenie zgody oznacza możliwość otrzymywania dostosowanych do Ciebie potrzeb informacji marketingowych i ofert dotyczących produktów i świadczonych usług na podany adres e-mail lub numer telefonu, jak również uprawnia do kontaktów telefonicznych.

Formularz zgody:
W związku z powyższym, zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych oraz celach analitycznych, moich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przeze mnie ze strony internetowej, w tym zapisywanych w plikach cookies, również po rozpoczęciu obowiązywania RODO (czyli po 25 maja 2018 roku).

Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta.

Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i można ją wycofać w dowolnym momencie z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

Zgadzam się