W poniższym poradniku postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości związane z zakupem biletu przez Internet oraz pokażemy krok po kroku jak korzystać z naszego serwisu:
SKORZYSTAJ Z WYSZUKIWARKI
Na stronie ZDO.pl w wyszukiwarce połączeń, na początek określ wyszukiwanie po przystankach lub miejscowościach wpisz (skąd i dokąd). Wybór zatwierdzamy przyciskiem ROZWŃ
WYBÓR POŁĄCZENIA:
Wybierz z rozwijanej listy punkt początkowy, oraz punkt docelowy na jaki chcesz znaleźć połączenia. Zaznacz datę wyjazdu oraz liczbę biletów, które chcesz kupić.
UWAGA:
Aby wyszukać i zakupić bilety w dwie strony - bilety wyjazdowe oraz powrotne należy zaznaczyć również datę powrotu. Konieczne aby skorzystać z promocji "Tanie powroty"
Promocja uzależniona jest od przewoźnika.

Wybór połączenia z dostępnej listy
Po wyszukaniu, (jeżeli pomiędzy wybranymi punktami są dostępne kursy) - pojawi się lista połączeń. Przy każdym kursie znajdziesz informacje na temat: przewoźnika realizującego kurs, godziny i daty odjazdu oraz przyjazdu, czasu przejazdu, ceny. Klikając w przycisk zobacz szczegóły kursu można poznać szczegółowe informacje na temat kursu: listę przystanków, cennik biletów.
Wybór ulg handlowych, ustawowych lub promocji i wyboru miejsca
W tym miejscu z rozwijanej listy możesz wybrać rodzaj biletu - bilet z ulgą handlową bądź ustawową. Jeżeli przystanek wyjazdowy jest przystankiem początkowym - pojawi się etykieta "ręczny wybór miejsc w autobusie" (uzależniony wybór miejsc jest od przewoźnika).Kliknij w wybrane miejsce, którym chcesz podróżować, (jeżeli kupujesz kilka biletów wybierz kilka numerów miejsc) Po dokonaniu wszystkich czynności przejdź dalej do następnego kroku.

Podanie danych kupującego oraz danych do Faktury VAT
Jeżeli kupujesz anonimowo wypełnij wszystkie rubryki. Podaj imię oraz nazwisko, adres e-mail na jaki dostaniesz kupione bilety oraz obowiązkowy numer telefonu.
Numer telefonu jest nam potrzebny, aby skontaktować się z pasażerem w razie nieprzewidzianych i wyjątkowych sytuacji.
Jeżeli, chcesz otrzymać oprócz biletów PDF również bilet w formie SMS wciśnij przycisk TAK.
Po wypełnieniu danych potrzebnych do zakupu poniżej znajduje się formularz danych do faktury VAT. Po zaznaczeniu opcji "chcę otrzymać fakturę VAT" pojawi się formularz danych do faktury oraz wybór czy faktura VAT ma być wystawiona na osobę prywatną, czy też firmę.
![]() |
Podsumowanie zamówienia
W tym kroku znajduje się podsumowanie zamówienia. Widoczny jest adres e-mail, na jaki zostanie dostarczony bilet oraz numer telefonu, (jeżeli wybrałeś, że chcesz otrzymać bilet w formie SMS.
Jeżeli wszystko się zgadza kliknij Przejdź do płatności zostaniesz przekierowany do szyfrowanych płatności systemu PayU.

Płatność za pośrednictwem PayU
Na szyfrowanej stronie PayU wybierz bank za pośrednictwem, którego chcesz dokonać bezpiecznej płatności lub wybierz płatność kartą.
Po przeprowadzonej transakcji powrócisz do naszej strony ze statusem transakcji.

Potwierdzenie Realizacji zamówienia
Po pozytywnym dokonaniu płatności w Twoim banku, otrzymasz potwierdzenie realizacji Twojego zamówienia (widoczne na obrazku poniżej). Jak tylko otrzymamy potwierdzenie zapłaty od operatora płatności PayU, otrzymasz od nas link na adres email do pobrania biletu/biletów oraz faktur.
Pobranie biletu kupionego anonimowo
1. Po prawidłowej płatności dostaniesz od nas wiadomości e-mail z linkiem, pod którym można pobrać bilety. Kliknij w link. Zostaniesz przeniesiony na specjalną podstronę do pobierania biletu.
2. W celu weryfikacji wpisz adres e-mail, jaki był podany w zamówieniu.
![]() |
|
![]() |
Po poprawnej weryfikacji pokaże się podstrona, z której będzie można pobrać bilety (klikając w ich numery), pobrać faktury PDF (wszystkie dokumenty księgowe będą znajdowały się w jednym pliku), a także w przypadku konieczności zmienić dane na wystawionej fakturze

Pobranie biletu kupionego poprzez zarejestrowane konto użytkownika:
Kupując bilet będąc zalogowanym użytkownikiem, który posiada u nas konto wszystkie operacje są dużo prostsze oraz łatwiejsze. Dotyczy to również pobierania biletów.
Zaloguj się na własne konto i odnajdź zamówienie, z którego chcesz pobrać bilety:

Po kliknięciu w zamówienie pokaże się okienko ze szczegółami zamówienia - w dolnej części ekranu znajduje się przycisk pobierz bilet - po kliknięciu rozpocznie się pobieranie biletu.
.jpg)
W szczegółach zamówienia obok przycisku pobierz bilet znajduje się rozwijana po kliknięciu lista gdzie będą dostępne czynności jakie można wykonać na danym bilecie. Jedną z nich jest możliwość zwrotu biletu.Możecie również pobrać faktrurę VAT jak również ją edytować.
Otrzymując fakturę VAT za bilety i / lub opłatę transakcyjną każdy pasażer może jeden raz zmienić dane widniejące na fakturze. Służy do tego przycisk "Edytuj dane na fakturze".Przycisk do edycji danych znajduje się na koncie użytkownika obok przycisku pobierz faktury. Kupując bilet anonimowo znajduje się on pod przyciskiem Pobierz faktury.
Uwaga: możliwość zmiany danych nabywcy widniejący na fakturze możliwy jest tylko jeden raz oraz 14 dni od daty zakupu. Po skorzystaniu z tej funkcji przycisk zniknie i nie będzie widoczny. Zmiana danych nabywcy odbywa się na podstawie korekty faktury ze starymi danymi oraz wystawieniem nowych faktur z nowymi danymi.
Wszystkie faktury ze starymi danymi, faktury korekty oraz nowe faktury znajdują się w jednym pliku PDF